Skocz do zawartości

Rotacja czy DA, polemika. Za i przeciw.


Rekomendowane odpowiedzi

Evo, no może więcej aut do zrobienia by się w rodzinie znalazło - sorry może nie do końca wyraziłem to co miałem na myśli. Zacząłem od DAS bo nie chciałem nic spiepr*** na początku. Naczytałem się że rotacja to dla doświadczonych userów, pomyślałem "step by step". Jak zaistnieje potrzeba kupię rotację ale najpierw futro :)

Dobra bo sie OFFTOP robi... ;)

Jezu czemu tak wszyscy sie boja tej rotacji jak by to zialo ogniem :shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Dokładnie.

Ktos walnal jakies zdanie ze rotacja zabija lakier i wszyscy wala teraz w pieluche jak ja zaczynalem swoje zmaganai z polerka a bylo to lat 15 temu to byly polerki kuna jeden dach w volvo 240 i rece do ziemi jak u malpy teraz macie smigaze mini i maridzicie w morde :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo volvo 240 jest nie do za...nia :D Miałem 6 takich, ostatnim zrobiłem 300kkm.

A co do rotacji, to myślę, że to nie kwestia boi-nie boi. Taki wybór. Po coś te orbity wymyślili i jeden woli to, drugi pomidora. Faktem jest, że w rękach zawodowca rotacyjna jest efektywniejsza, ale większości chodzi o własną zabawę. To jest jak plazmą i LCD. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktem jest, że w rękach zawodowca rotacyjna jest efektywniejsza, ale większości chodzi o własną zabawę.

No jak zabawą ma być darcie jednego elementu 2h zamiast 30min to ja dziękuje za taką zabawe :lol:

Nigdy nie porownywalem efektu DA z Rotacja ale wydaje sie ze DA nie jest w stanie wyciagnac takiego efektu jak rotacja.Bardziej mi chodzi o te watpliwosic"rotacja w rekach amatora to jak skalpel w reku 3 latka" jasne jak ktos wezmie max obroty i pojedzie po kancie to moze byc zdziwiony ale chyba nie jestemu tu samobojacami, wracajac do sprawy to jeden woli DA drugi klasyka :ugeek:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie osobiście DA nie ma żadnej cechy w której byłaby lepsza od rotacji.

Ale tak samo ktos gdzies ocenial maszyne cyclo, ze jest do d..... , duza nie poreczna itd itp, hmmm ale moze trzeba tym chwile popracowac zeby stwierdzic co i jak napewno cyclo nie jest do darcia rys itp bo nie da rady jak rotacja ale ma inne zalety :) dzis na tym forum jest min 5 osob ktore znaja i uzywaja cyclo. Wracajmy do tematu jak pojedzie futrem z DA i S17 wynik powinien byc zadawalajacy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seba, ale ja nie wydaje opinii na podstawie widzimisie, pracowałem obiema maszynami ;)

Nie mowie Evo o tobie opisuje ogolne postepowanie na forach :) nic priv, ale zakonczmy jaka mlody ma DA i walczy na tym trzeba mu podpowiedziec co zrobic zeby bylo lepiej na tym co ma :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, ze w tym temacie ciagnie sie ta dyskusja ale chcialbym tez wtracic swoje 3 grosze. Ostatnio robilem korekte silverlinem (rotacja) oraz das-6 oczywiscie dla mnie amatora absolutnie das-6 jest bardziej przewidywalny, lzejszy, latwiejszy w opanowaniu, jedyna wada to czas jaki musze poswiecic na korekte. Poniewaz mialem malo czasu bo auto przyjechalo w poludnie, a na nastepny dzien o 17tej do odbioru, wiec siegnalem po swoja rotacje i pierwszy "szlif" zrobilem rotacja ale pozniej chwycilem das-6 i wykonczenie SSR1 i AiO jechalem tylko DA. Po tej kolejnej akcji na razie amatorom bede proponowal siegniecie po DA chyba ze ktos robi cos zarobkowo to prosze niech cwiczy dzien i noc by dojsc do wprawy i nie eurotekiem tylko porzadna i lekka maszyna by sie nie zniechecic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie dla mnie amatora absolutnie das-6 jest bardziej przewidywalny, lzejszy, latwiejszy w opanowaniu, jedyna wada to czas jaki musze poswiecic na korekte.

Panowie właśnie dlatego kupiłem DA. Przed rejestracją na forum nie miałem zielonego pojęcia co kupić i co będzie lepsze,ale NIEJEDNOKROTNIE na forum było napisane że na początek lepiej kupić DA, tak też zrobiłem.

P.S.

Poza tym to wszytsko co tu piszemy to jest OFFTOP na maxa i należało by to przenieść do innego tematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wywiązała się taka dyskusja to i ja się wtrącę 8-) Na początku przynam się, że nie pracowałem nigdy na DA, zaczynałem od razu od rotacji i nic strasznego się nie wydarzyło, pracuję też Cyclo i uważam ją za wspaniały wynalazek, w gruncie rzeczy amerykanie robią tą maszynę w niezmienionym kształcie już 50 lat :shock: Wracając do rotacji, to mój support zza wielkiej wody pokazywał mi kiedyś wyniki swoich badań przeprowadzonych wśród tamtejszych i wyszło im, że ryzyko niepowodzenia w pracy na lakierze (przypalenie, przetarcie) to około 5% więc na prawdę mało, dla porównania przy naprawach smart repairs jest to już 30%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PRO ale tu nie chodzi o uszkodzenie lakieru tylko o latwosc pracy, oczywiscie jesli ktos siegnal od razu po rotacje i na niej sie wprawil to ok, chodzi o to ze czesto ktos wpada na forum i pyta co kupic bo ma 2 auta i trzeba je od czasu do czasu zrobic - wtedy ja powiadam DA bo to jest tak latwa maszyna w pracy ze nie ma nad czym dyskutowac. Gdyby nie to ze do garazu zalada co raz wiecej aut pewnie nigdy bym nie kupil rotacji - tym bardziej teraz po doswiadczeniach w pracy z nia. A z drugiej strony jak patrze na zagraniczne firmy detailingowe to nie widzialem powaznych firm ktore ograniczaja sie do pracy tylko z rotacja zawsze uzupelnia ja cyclo albo da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jako początkujący oddaję głos na DA :)

- jest to dobry sprzęt na start by zapoznać się z pracą maszynkami, wyćwiczyć ruchy itp (tak sądzę),

- spaprać na lakierze zawsze coś można - tutaj DA jest bardziej odporna na błędy początkującego,

- przy twardych lakierach, zakładając użycie futra, bezpiczniejsza jest imho DA,

- ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć - jak ma się gdzie i na czym ćwiczyć rotacją to super sprawa - ja nie mam i będę musiał ćwiczyć na własnym samochodzie

- była mowa o efekcie - zanim dojdę do takiej wprawy by rozróżnić pracę DA i rotacją minie sporo czasu (nie każdy ma kilku - kilkunastoletnią praktykę)

- cena - dobra rotacja - ile, ile? Makita, M3 itp? 1000 and up; DA circa 500 pln (plus pady oczywiście).

Piszę tu o tym, że dla wielu to jest tylko hobby i nam takie urządzenia spłacają się wolniej (w zasadzie poza własną satysfakcją - wcale)

- czas - kto powiedział, że nie można czerpać perwersyjnej przyjemności z długiego polerowania własnego samochodu? :lol: W końcu to nie są wyścigi, a w kolejce nie czeka na mnie samochód do zrobienia na jutro.

Moje zdanie jest takie, że jako hobbysta chcę korzystać doświadczeń i rad zawodowców, niestety nie zawsze jest to możliwe (vide wyżej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aro_77, Twój pierwszy post w tym temacie to dla mnie strzał w dziesiątkę :)

Polemika robi się bez sensu, tego nigdy się nie rozstrzygnie bo gustów nie zmienicie na siłę. Evo, z całym szacunkiem, ale czytanie Twoich postów tak nagminnie atakujących i oczerniających DA jakby od tego zależała Twoja egzystencja robi się już męczące. Każdy przyjął do wiadomości, że dla Ciebie DA jest be, fe, ohyda, złom i w ogóle. Dziękujemy. Już wczoraj się powstrzymałem od zabrania głosu w temacie, ale widzę, że Ty dalej hulasz.. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli i mnie wzrok nie myli, napisałem, iż owa polemika robi się bez sensu. Możemy w kółko wałkować temat, pytanie tylko, co z tego wyniknie? Nic? Ojej. Przynajmniej się poprzepychamy ;)

Racja, nie napisałeś wprost, że DA jest fe, ale po charakterze wypowiedzi, kiedy mówisz, że nie widzisz w niej nic dobrego, trudno wyciągnąć inny wniosek.

Myślę, że każdy przyjął już do wiadomości Twój stosunek do DA. Albo raczej do Rotacji - tak będzie trafniej. Czy ktoś ma coś jeszcze do dodania w temacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peace 8-)

Na szczęście każdy może wybrać sam czym chce pracować.

Jeśli i mnie wzrok nie myli, napisałem, iż owa polemika robi się bez sensu. Możemy w kółko wałkować temat, pytanie tylko, co z tego wyniknie? Nic? Ojej. Przynajmniej się poprzepychamy

JJ - tak jak Evo napisał - to zwykła wymiana zdań, daje mi to pogląd jakie mogą być wady i zalety danego urządzenia. To, że każdy ma swoje preferencje to jest oczywiste i imho nikt nikogo tu nie przepycha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

MrCleaner.pl - profesjonalne kosmetyki samochodowe · MenSpace.pl - ekskluzywne kosmetyki dla mężczyzn · DetailingStore.pl - sklep auto detailingowy · zDetailingowani.pl - blog o detailingu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...