Skocz do zawartości

Citroen C1


Razman

Rekomendowane odpowiedzi

Samochód to prezent dla córki sąsiadki, która wracała w niedzielę z wycieczki. Czas jaki miałem to sobota i niedziela. Pomimo tego, że to małe autko, to był to jak to ktoś kiedyś nazwał, prawdziwy paździoch. Czyszczenie środka zajęło mi cały dzień. Polerowanie lakieru pół dnia następnego. Razem pracowałem 19h i pozostaje wiele niedociągnięć z mojej strony. Niestety brakło już czasu.

Tak auto prezentowało się przed przystąpieniem do prac.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Co tu dużo mówić. W sobotę rano zorientowałem się, że autko pomimo tego, że małe jest tak zaniedbane, że wymaga wiele czasu.

Na początek umyłem auto Megsem Hyper-Wash z ręcznej pianownicy Gloria. Potem trochę popracowałem pędzelkiem i usunąłem większość smoły i żelaza z auta. Część zdjęć robiła moja starsza córka, więc proszę o wyrozumiałość.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Auto tylko opłukałem myjką pod ciśnieniem, glinkowanie zostawiłem na dzień następny. Priorytetem miało być czyszczenie środka. Zdemontowałem fotele i osłonę hamulca ręcznego.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Trochę syfku w środku się uzbierało. Fotele zaniosłem do garażu i zacząłem pranie. Tutaj już po upraniu. W wiadrze woda po samych fotelach.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Potem przyszedł czas na odkurzanie i pranie autka bez foteli.

Po odkurzeniu.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Najpierw pranie podsufitki za pomocą pieluchy tetrowej oraz Valet PRO Heavy Duty Carpet Cleaner. Dodam, że fotele prałem tym samym środkiem.

Dołączona grafika

Niestety córka stwierdziła, że to nudne i zdjęć z samej pracy nie ma. Pozostały tylko moje zdjęcia z efektów tejże pracy.

Dywanik po wypraniu.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

W sobotę zdążyłem jeszcze tylko zamontować fotele i musiałem uciekać z rodzinką na jakąś kolację do znajomych.

Rano w niedzielę, choć budzik ustawiłem na 6.00 obudziłem się 9.30. Szacunek dla osób które robią to dzień w dzień. Mnie już ręce opadały.

Samochód do garażu i glinkowanie.

Glinka dach.

Dołączona grafika

Tylny zderzak.

Dołączona grafika

A lakier po glinkowaniu wyglądał tak.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Słyszałem, że francuzy mają miła lakier do pracy więc za bardzo nie rozpaczałem. Pisałem do mietoo oraz Pawła z MX Nowicki, czy dam radę tym co mam i było ok. Niestety coś było nie tak. Lakier był tak twardy jak w moim pasacie. Zacząłem od FG500 na śernim padzie. Nic. Potem FG500 na białym FlexiPadzie, nic. Futro i FG500 dawało radę. Nie bardzo wiedziałem o co chodzi i traciłem wiarę w swoje jszecze skromne umiejętności. Miernik lakieru i telefon do właścicielki wyjaśnił wszystko. Auto było lakierowane z każdej strony i tylko dach był cały co potwierdziła przyjemna praca na średnim padzie. Prawe drzwi auta musiałem potraktować papierem ściernym. Lakiernik się nie wykazał. Dużo ryzykowałem, jako, że nie mam wielkiego doświadczenia, ale udało się. To samo dotyczyło maski. Wżery po owadach były tak głębokie, że nie chciały zejść pod pastą.

Dołączona grafika

Małe 50/50

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Niestety na tym się kończą bardziej szczegółowe zdjęcia. Zaczęło brakować czasu. Poniżej mogę pokazać tylko efekt końcowy.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Uwagi mile widziane. Ja mam zbyt duże oczekiwania, lub muszę popracować na organizacją czasu pracy. Nie mam pojęcia, czy tak małe auto ma prawo zająć 19h, czy więcej, czy mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Aż mi się zdjęcia wszystkie w pracy nie otworzyły :?

tez mialem z tym problemy

poza tym relacja całkiem przyjemna i citroen wygląda schludnie, w sumie jak na takie małe autko to faktycznie roboty było sporo, napisz coś więcej o użytych siuwaxach bo tego trochę brakuje

ps. daj jeszcze foto córki sąsiadów :mrgreen: :f

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Córki sąsiadów na oczy nie widziałem.

Po kolei.

Mycie wstępne to i oczyszczanie lakieru.

Meguiars Detailer Hyper-Wash

Tar Remover to PrickBort MAC124

Tar-X

Meguiars APC 1:4 i 1:10

Wnętrze

ValetPRO Heavy Duty Carpet Cleaner 1:40 oraz miejscowo 1:10 na tapicerkę.

Meguiars APC 1:10 na tworzywa sztuczne i gumy.

Dużo plam oleistych na wykładzinie oraz jakieś plasteliny i gumy do żucia - tutaj znów PrickBort, szybkie szczorkowanie i spryskanie APC 1:4, odessanie i wypranie.

Dresing tworzyw to Meguiars Natural Shine Protectant. Zdecydowała żona, PB Natural Look ją odrzucił ze swoim zapachem, tak samo AF. Kwestia gustu. Ale Megs chyba tutaj wygrywa. PB daje za dużo błysku i zbytnio zmienia kolor smarowanych plastyków.

Lakier

W zasadzie futro FlexiPad i FG500 oraz papier 2500 na klocku. W czasie ciecia lakieru wiedziałem, że braknie czasu, więc zdecydowałem się wykończyć lakier twardym padem Flexi i Meguiars Ultimate Compound, który właśnie uzupełniłem w MX Nowicki. Przydał się.

Całość na dwa wiadra umyłem Meguiars Shampoo Gold Class i rękawicą też od Megsa.

Jako zabezpieczenie na lakier nałożyłem Meguiars Glod Class.

Tworzywa sztuczne na zewnątrz to ValetPro

Szyby środek i zewnątrz Meguiars Glass Cleaner Concentrate. Swoją drogą zauważyłem na swoim Pasku ciekawą właściwość, którą postaram się nagrać i zamieścić w oddzielnym wątku. Szyby regularnie myte tym preparatem mają lepsze właściwości odprowadzania wody niż RainX.

Opony i felgi.

Meguiars Wheel Brithner 1:4 i 1:10

Meguiars APC 1:4 (opony)

Meguiars Gold Class Endurance

Chyba wszystko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety zdjęcia mi sie nie otwierają :(

Po dziurze w dywaniku kierowcy wiem,że jeżdziła tym jakaś łajza i w całym aucie pewnie było tak jak pod tym dywanikiem.

Wiec pracy miałeś pewnie bardzo dużo i te 19h to chyba OK.

Opis super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paździocha udało się ogarnąć nawet :u Materiały wewnątrz w francuzach dają wiele do życzwenia i wiem, że jest co ogarniać we wnętrzu przy syfie :u Niestety nawet na firmowym necie zdjęcia nie banglają wszystkie, chyba za ciężkie wrzuciłeś na serwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No no, jak dla mnie super. No i szok, że takie małe auto a tyle niespodzianek, w stylu straszny syf wnętrza + lakier.

Tak mi pasowało, że to chyba nie Twoje pierwsze auto, które robisz :) Bardzo przyjemnie oglądało się relację i Twoją pracę.

Córka sąsiadów na pewno ucieszy się z auta w stanie salonowym... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo, że małe auto to był przy nim ogrom pracy i 19h uważam za przyzwoity czas :)

Ładny baranek z piachu w nadkolach :roll:

Widzę smugi na lakierowanych elementach drzwi w środku. Na przyszłość przecieraj takie rzeczy suchą MF albo wspomagaj się QD. Pracy niewiele więcej a efekt o niebo lepszy.

Poza tym nie mam pytań. Fajna praca, fajnie, że córa pomagała :u

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin, myjka to K6.250, odkurzacz piorący SE4001. Podsufitkę robiłem pieluchą tetrową zmoczoną w VP Carpet (1:40 chyba). Wyszło ok. Miałem jak zaleca producent roztwór 1:10 na silniejsze zabrudzenia i na początku miejscowo robiłem nim trudniejsze plamy. Potem, jako że się długo schodziło, psiknąłem większą część wykładziny Carpetem 1:10 i szybko szczotkowałem. Ekstrakcję robiłem 1:80 zaraz po tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

MrCleaner.pl - profesjonalne kosmetyki samochodowe · MenSpace.pl - ekskluzywne kosmetyki dla mężczyzn · DetailingStore.pl - sklep auto detailingowy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...