Jump to content

Uniwersalna polerka na początek


Recommended Posts

Jak w temacie. Chcę kupić jakąś polerkę. Jeszcze nigdy nie robiłem korekty lakieru maszynowo.

Zastanawiam się czy brać rotację czy DA ?

Z tego co wyczytałem to rotacją łatwiej robi się korektę. Przy DA trzeba bardziej się namęczyć. Za to DA bardziej nadaje się do cleanerów wosków itp.

Ja mam 2 samochody (ford i toyota) i w nich chcę zrobić korektę. Później to już tylko jakiś glaze, cleaner i wosk będę tym nakładać więc skłaniam się na DA. Czyli co kupić:

- Sim 180

- DAS 6 (power)

- Lare EPL-11

co jeszcze ciekawego ?

chciałbym kupić zestaw z dużymi padami i małymi do słupków i innych zakamarków. Cena im mniej tym lepiej więc maszyna nie musi być nówka. Fajnie by było zmieścić się z maszynką, padami dużymi i małymi oraz pastami w max 700zł.

Doradźcie coś i wytknijcie błędy jeśli są takie w moim rozumowaniu.

Link to comment
Share on other sites

Rozumowanie dobre moim zdaniem. Tez kierowałem sie podobnymi względami i wybrałem DAS6.

Dlaczego DA? Mam dwa auta do obrobki i nie zajmuje sie tym zawodowo. Dlatego czas wykonanej korekty nie jest dla mnie priorytetem i moge sobie dluzej pomasowac, czemu nie. Swirle nie zajac - nie uciekną ;) Dodatkowym atutem DA jest jej uniwersalnosc i łatwość operowania nią. Minusem, chyba tylko wydluzony czas korekty względem rotacji.

Jesli chodzi o pady to podobnie jak planujesz mam standard 135mm i małe 75mm http://detailingclub.pl/viewtopic.php?f=33&t=963&p=50347#p50294

Link to comment
Share on other sites

A możecie podpowiedzieć jakie gąbki, pasty itp rzeczy dokupić do DAS6 ?

Może ktoś chciałby się pozbyć używanego DAS'a ?

Ja uzywalem na DA padow LC i radzily sobie dobrze jedynie co to po odlozeniu maszyny czulem sie jak lekka delyrka z ADHD :lol: ale da sie zyc, jak chcesz maszyne na kilka dni DA jest do pozyczenia :u
Link to comment
Share on other sites

Ja miałem podobne rozterki.

Wybrałem Lare epl-11 + i cieszę się ze swojego wyboru. Jedynie żałuję dopłaty do wersji +, bo dla mnie ten uchwyt jest zupełnie nieporęczny.

Po kilku próbach super się dogaduję z maszyną. Może kiedyś kupię jeszcze DA jako uzupełnienie

Link to comment
Share on other sites

Dostałem 2 oferty:

1. DAS6, 2 pasty scholl, 2 duże pady, 2 małe pady i mały i duży talerz

2. DAS6, 3 pasty Menzerna, 3 duże i 3 małe pady, duży i mały talerz - Flexipads

Różnica w cenie znikoma (około 40zł). Rozumiem że lepszym rozwiązaniem będzie zestaw nr. 2

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

zestaw z Menzerną dotarł.

Duże podziękowania dla All4Auto, pełen profesjonalizm w zakresie doradztwa i realizacji zamówienia.

Narazie ogarniam sprzęt na masce mojego srebrnego mondeo. Maska z czasem pójdzie do lakierowania z uwagi na odpryski klaru od kamieni.

Mam kilka pytań.

Zacząłem od GF500 i białego padu. Przeleciałem maskę w następujący sposób: obroty na 2 do nałożenia pasty, później 3, 4 i powrót do 3. Bez nacisku, jedyny nacisk to ciężar maszyny. Pod światło widać że zostało kilka rysek po pierwszym przejściu. Zniweluje się je kolejnymi pastami IP2000 i IF4000 ? Czy jeszcze raz zrobić pełne przejście ?

Jaka jest zasada z obrotami ? im bardziej ścinająca pasta tym mniejsze ? a dla finiszu większe obroty ?

Po robocie pady trzeba odrazu myć ? czy można je jakoś wyczyścić i do wora ?

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Masz zwykłego DAS-a czy wersję PRO?

Ja robię tak: rozprowadzenie pasty na 2. biegu, później bieg maksymalny (nie pamiętam już czy 5 czy 6 :roll: ), i na wykończenie parę przejazdów na niższym biegu (powiedzmy 4-4,5).

Jeśli poziom korekty Cię nie zadowala, spróbuj drugie podejście tą samą kombinacją. Maszynę możesz lekko dociskać, przy maksymalnej prędkości nie powinna się zatrzymać. Przy pracy FG dodaj kropkę IF, natłuści trochę i pozwoli dłużej pracować podczas jednego podejścia.

Póki masz maskę, eksperymentuj, czasem może być tak, że wystarczy FG->IP->Cleaner->Wosk ewentualnie FG->IP->IF->IPA->LSP. Czasem wystarczą 2 etapy. Wszystko zależy od rodzaju lakieru i poziomu uszkodzeń.

Zasada z obrotami jest raczej taka sama, ja nie przekraczam ~1500. Idę przez wszystkie etapy takimi samymi zakresami obrotów. Bardziej trzeba patrzeć na docisk i szybkość przejść.

Po robocie pady od razu myjemy. Jak zaschnie jest tylko gorzej. A ciąć lakier trzeba czystymi narzędziami :)

Link to comment
Share on other sites

mam zwykłego DAS-a.

Pady się suszą i dzisiaj po południu podejdę z 3 przejściem z pastą IF i popróbuje z wyższymi obrotami 5-6 i dociskiem (max jest 6).

Ryski widać niewielkie przy halogenie i pod kontem. Patrząc na wprost jest rewelacyjnie w porównaniu do stanu pierwotnego.

Postaram się dzisiaj zrobić jeszcze dach a jutro boki o ile dam radę.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Pamiętaj tylko aby suszyć rzepem do góry. No i jeśli robota jest z dnia na dzień to pady spryskaj QD i odłóż do następnego dnia. Myślałem, że mówisz o dłuższej przerwie w użytkowaniu padów.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Powiem tak, kupiłem kiedyś DAS-6, też tak myślałem że trochę dłuższy czas, będzie ok. Ale później trafiało mnie, jak inni robią robotę po 3-6 przejazdach, a ja muszę ich zrobić 20, trochę docisnę to się zatrzymuję. Hmmm, teraz choruję na LARE 11, DA jest ok, ale do wykańczania miękkich lakierów. Takie jest moje skromne zdanie. A na twardszych lakierach, DAS-6 na Menzernie, tylko z futrem.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Aktualnie szukam maszyny pod prace uniwersalne, będą korekty i one stepy, wkręciłem sie z bratem w detailing więc chcemy sie uczyć.
Na pewno potrzebujemy coś bezpiecznego i do aut grupy VAG.
Chemii trochę juz mam więc pora na maszyny to dajcie konkrety-  jeśli będzie mnie stać to chciałbym rotacje i DA.
Albo na razie jedno.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Witam forumowiczów, 

trochę odświeżę temat. Chciałbym zacząć przygodę z polerowaniem i od kilku tygodni próbuję bezskutecznie wybrać odpowiednią, uniwersalną maszynę na początek. Na oku mam Heckmann S15, ADBL Roller 9mm, Krauss S8. Przede wszystkim zastanawiam się, czy skok 15mm będzie lepszy od 9mm? Mam oczywiście świadomość lepszej siły cięcia, ale z drugiej strony nie da się zakładać mniejszych bp i obawiam się, że taką maszyną nie obrobię całego auta. Proszę Was o porady. Ewentualnie jaką inną polerkę wybrać w podobnym budżecie? A może w ogóle lepiej kupić Hamrona + K2 rotację?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...