Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 05/13/2013 in all areas

  1. Witajcie moi drodzy. Pragnę przedstawić Wam przygodę w jakiej dane mi było uczestniczyć przez kilka miesięcy. Projekt ten opiera się na samochodzie względnie tanim, gdzie każda inwestycja może być przez Wielu postrzegana jako nieopłacalna. No to się zabawimy ;) Ale od początku. Samochód poznałem już jakiś czas temu. Na początku było to całkiem normalne, doinwestowane Bravo w stanie tzw. „OEM+” Samochód był od tej pory pielęgnowany w należyty sposób czyli regularnie dekontaminowany, odżywiany cleanerami, lekką korektą itp. Itd. Ale ciągle pozostawał niedosyt gdyż lakier Nero 601 jest sami wiecie jaki. Co zrobić? Korekta! :) Ale pojawił się problem. Zacząłem chodzić koło samochodu i pokazywać rzeczy których nie naprawię samą korektą. Auto było lakierowane już jakiś czas temu i wyszło tak sobie. Dodatkowo sporo odprysków, otarć itp. To wszystko bardzo by szpeciło efekt finalny. W tym miejscu docieramy do jakże dobrze znanego punktu z jakim spotyka się wielu fanatyków detailingu, czyli ratujemy to co jest. Ale nie tym razem ;) Właściciel tego samochodu złapał bakcyla, dał zielone światło i powiedział: „Rób co konieczne”. Serio?!? Mogę? No to do dzieła! Oględziny Tak prezentował się Fiat gdy go poznałem. Zmiany karoseryjne Na potrzeby projektu zmian wymagała karoseria. Przednie błotniki i zderzak zostały zaadaptowane od modelu Marea. Wprawne oko zauważy że nowe felgi są już założone i jeżdżą czyli się już brudzą bez LSP.... Felgi Felgi zakupione. Poprzedni właściciel doszedł do wniosku że stworzy ranty szlifując je boshem. To co zepsuł zostało naprawione a za wybór koloru odpowiadam Ja ;) Koła finalnie zabezpieczone systemem Gtechniq C1/EXO V2. Jako że już jeździły na aucie, zostały oczyszczone. Szyby Szyba czołowa była mocno zniszczona. Można było ją korygować ale po co. Wymieniamy na nową ;) Szyba tylna została poddana korekcie. Uczciwie przyznaję że na żywo jest gorzej jak na zdjęciach jednak mocno lepiej ;) Wzystkie szyby zostały zabezpieczone systemem Gtechniq G1. Lakierowanie Samochód został polakierowany w całości. Można w komorze. Można w stroju. Wiem. Ale dla mnie liczy się ręka a do tej mam zaufanie ;) Prace ogólne Stawianie na kobyłki, mycie i wiele innych typu: -mycie komory silnika -demont, regeneracja zacisków -j.w. tarcz -zawieszenie -układ hamulcowy -oświetlenie - milion innych czynności bez zdjęć Korekta Oczywiście że "posiadało". Zapraszam do dyskusji na ten temat. Wiem że można tego uniknąć. Wiem też z doświadczenia że lakiernie typu "profi" też się tego nie potrafią uniknąć. Ale wiem jak sobie z tym poradzić. I poradziłem. A tymczasem na wykończonej masce, Pani właściciela postanoiwła na pyle z past narysować buźkę. Pozostało obrócić to w żart i zacząć od nowa :P Wnętrze Wnętrze wymagało prania. Ale puściłem wodze fantazji i zaaranżowałem je na nowo. Cały projekt jest mojego pomysłu i na szczęście zaakceptowany przez właściciela. Dostarczone fotele na szczęście wpisały się w pomysł. Po pracach tapicerskich, reszta wyprana i wyczyszczona a finalnie wykończona dressingiem. Efekty Zabezpieczenie samochodu to 100% Gtechniq. C1 EXO v2 G1 T1 Pierwsza i jedyna akredytacja Gtechniq i udzielenie gwarancji trwałości w Małopolsce ;) Na ostatnim zdjęciu spy photo z setupu zimowego i finalne heble. Pobieżna lista zakupów: felgi +gumy 1000 naprawa felg 1000 pierścienie 40 sprężyny obniżające 250 soczewki nowe valeo 750 tunel 100 hamulce tył 300 zderzak przód 200 błotniki 250 spryski 150 klamki 50 fotele 990 ic 300 mbc 62 rury alu do IC 106 sylikony 99 sgb 58 bandaż 19 podstawka pod filtr 89 daszek 50 zegary- ciśnienie oleju, ciśnienie doładowania, temp oleju 638 dzienne osram light@day 385 przewody hamulcowe 150 progi +nadkola 400 kierunki 40 przekaznik do spryskiwaczy 40 malowanie tapicer osłona nowa ricambi 270 lampy tył nowe 360 podszybie nowe 215,2 listwy dach nowe 172,7 nity 35,7 zaślepki nowe 22,64 wspornik rejestracji 45 znaczki abarth nowe 83,48 osłona prawa 54,78 dywaniki 100 listwy drzwi nowe 235,69 Kondensator audio 165 przyciemnienie gtechniq exo v2 hid 250 rozpórka 190 hamulce przód 385 malowanie hamulców 150 zestawy gumek do hamulców 150 szyba przednia nowa 450 amortyzatory nowe 420 plastiki bagażnika nowe 270 korekta itd. konserwacja podwozia 1300 hamulce fiat coupe 20vturbo + tarcze tarox 700 układ kierowniczy sportpack 600 zawieszenie bravo hgt 200 hamulce tył alfa 156 + tarcze tarox 400 półosie hgt 100 serwo iveco 100 felgi 16" fiat coupe - zimówki 500 akumulator 300 amortyzatory sportpack 733 malowanie hamulce regeneracja 285 przewody hamulcowe+płyn hamulcowy 250 wymiana w/w części 500 malowanie felg coupe 550 chłodnica oleju 680 Gdzie kończy się detailing? Nie kończy się! Detailing to tryb nieskończoności i jest wiele do zrobienia. A tymczasem....minetoo ;)
    4 points
  2. Coś takiego a nawiasem polecam bardzo
    2 points
  3. 2 points
  4. Są halogeny. Ależ to świeci.
    2 points
  5. Też zapodam taką, a co !
    2 points
  6. Hello. Dzisiaj moja maszynka postanowiła przestać działać. Okazało się że to szczoteczki. Jakie mamy objawy? -przerywana praca -charakterystyczny "elektryczny zapach" -pływające obroty -finalnie brak zasilania. Potrzebne rzeczy: -szczotki -kombinerki elektryczne wąskie -wkrętak krzyżakowy Zaczynamy od wykręcenia śruby w rękojeści tuż obok kabla zasilającego. Czarną obudowę zsuwamy. Za pomocą kombinerek unosimy sprężynkę dociskającą szczotki i "odkładamy" na prawą stronę. Zsuwamy przy pomocy kombinerek wtyczkę szczotki. Nową szczotkę umieszczamy na miejscu, pamiętając aby kabelek zasilający był bliżej głowicy maszyny, robiąc miejsce na sprężynkę dociskającą. Montujemy maszynę analogicznie jak na początku. Celem dotarcia szczotek, uruchamiamy maszynę na pierwszym biegu, na ok 2 minuty. Done. Poniżej kilka zdjęć. Szczotki po 1.5 roku pracy. Nie planowałem tego poradnika. Robiłem zdjęcia podczas reanimacji maszyny. Wiem że to trywialna czynność ale wiem też że nie brakuje osób które się takowych operacji obawiają więc wierzę że post przyda się komuś. Pozdrawiam.
    2 points
  7. Chciałbym przypomnieć (wiem, że nie każdemu chce się czytać Regulamin), że ustaliliśmy trzydniowy termin na przedstawienie się i przywitanie :) Nie trzymamy się go sztywno, ale po 7 dniach usuwamy konto. ;) :|
    2 points
  8. 1 point
  9. Ja mogę zdecydowanie polecić zapachy do auta z firmy ADBL MIST, szczególnie wersja QD1 (Snowball w drodze!). Bardzo fajne, delikatne i z nutą tropikalnych owoców! Jedyny minus to krótki czas działania, ale pojemnik 200 ml wystarcza na długo.
    1 point
  10. Też mam tą samą torbę i także jestem zadowolony!
    1 point
  11. Cześć wszystkim! Nazywam się Tomek i jestem z Wrocławia! Zajmuję się jeszcze póki co amatorsko car detailingiem, ale małymi krokami idę coraz wyżej . Chętnie poznam nowe produkty i wymienię się doświadczeniem!
    1 point
  12. Cześć wszystkim!
    1 point
  13. Niedawno uzupełniliśmy ofertę naszego sklepu o produkty Koch Chemie oraz Work Stuff - @Good Stuff. https://detailingclub.pl/koch-chemie https://detailingclub.pl/work-stuff
    1 point
  14. Witam Was wszystkich, mam na imię Michał, jestem z Torunia. Detailingiem samym w sobie interesuje się od krótkiego czasu, w głębi serca chciałbym aby był to mój sposób na życie, chciałbym wyjść zza biurka i zacząć działać, a motoryzacja w każdej postaci nie jest mi obca. W ostatnich dniach interesowałem się poprawą estetyki i bezpieczeństwa w swoim samochodzie (regeneracja reflektorów) i trafiłem na kanał YT "MX Nowicki" - to oni wciągnęli mnie to mocniej. Na dzień dzisiejszy chciałbym uzbroić się w wiedzę i sprzęt, tak aby po zimie zabrać się najpierw za swój samochód, a w przyszłości być może za kolejne. Problemem pozostaje miejsce gdzie mógłbym to robić i czas. Z pewnością chciałbym też pomyśleć o szkoleniu w tym kierunku tak aby moja wiedza była podparta czyimś doświadczeniem Pozdrawiam!
    1 point
  15. Korzystam z Kraussa P7 konstrukcyjnie podobnego do Lare LR20 i na duży powierzchniach, pracuje się nią bardzo dobrze (bardzo przydaje się dodatkowa kilka cm). O wiele gorzej jest przy skomplikowanych kształtach i ciasnych miejscach, niestety dość trudno się wtedy nią manewruje. Najlepszym rozwiązaniem byłoby posiadanie dużej i małej rotacji.
    1 point
  16. Witamy wszystkich forumowiczów!! Jest nam niezmiernie miło, iż mogliśmy dołączyć do grona partnerów forum! Krótko o nas: Jesteśmy producentem oraz dystrybutorem wysokiej jakości sprzętu do wyposażenia studiów detailingowych. Pomagamy zorganizować miejsce pracy, zwiększyć efektywność oraz komfort pracy. W naszej ofercie znajdziecie innowacyjne wieszaki na pędzle oraz akcesoria, wieszaki na maszyny polerskie oraz wiele innych ciekawych rozwiązań. Realizujemy również zamówienia na indywidualne napisy oraz loga umieszczane na naszych produktach. Będziemy angażować się w życie forum z całych sił! P.S. Dziś sylwester, także życzymy wszystkim forumowiczom udanej zabawy sylwestrowej i szczęśliwego nowego roku!! Pozdrawiamy, Ekipa Poka Premium!
    1 point
  17. O, tu też jesteś Cześć Piotrek!
    1 point
  18. Nic nie ginie. Enjoy! https://www.facebook.com/pg/DetailingServicePL/photos/?tab=album&album_id=396648567211924
    1 point
  19. Mam dobrego pacjenta do nauki. Auto które od 15 lat stoi w garażu więc nawet jak narobię jakiejś biedy to sobie na spokojnie wyciągnę z tego wnioski :P. Co do past padło na pełen zestaw od Menzerny. Kocha może później przetestuje bo wiem, że mocno chwalony jest antihologram.
    1 point
  20. Ostatnie uzupełnienie zapasów, wpadł Prickbort, Vampire, 2 x ADBL Mr. Gray Towel, Koch Chemie Heavy Cut, kilka padów i małe ssawki do zakamarków. Udało się też znaleźć w pobliskim Tesco płyn do spryskiwaczy Sonaxa :).
    1 point
  21. Więc będziemy testować w nowym sezonie, teraz pogoda nas nie rozpieszcza niestety ;).
    1 point
  22. Nie zawsze wychodzą pełne relacje, albo są samochody na szybkie akcje. Tu będę wrzucał takie różności :) Rrrrrrr 32 :ymdaydream: :ymdaydream: :ymdaydream: ten dźwięk zakochałem się :D Miały być skóry, wyszło ciut więcej ;) Odkurzanie Skóry Colourlock Mycie - Piana, szampon, osuszanie Unique Na wierzch poleciał HarlyWax Szyby Fusso Następna sobotnia dłubaninka to też VW tyle że nie na mizianie a na korektę wzroku ;) eRka ma wrócić na korektę plus powłokę, właściciel po powrocie do domu zapowiedział że żona po zobaczeniu postanowiła że jej SuperBowi też się "oberwie" , srebrny golfina wiosną też ma zawitać. 306 Tu właściciel prosił o skupienie się na impregnacji dachu - wpadła GTechniqowa I1 Mazda 5 Standard ;) cdn
    1 point
  23. Przypadkowe spotkanie ze starym znajomym zaowocowało wstawieniem Turka :) Plan zakładał powłokę, lecieć ze starym znajomym UNCeRem czy coś innego może odrobina iluzji ;) 3 dni intensywnej pracy zaowocowały tym :) Plastiki zabezpieczone UNC-R em. Środek : pranie, czyszczenie alkantary, skór - cholera 3 dni i zakres prac nie pozwolił na obfocenie wszystkiego .. brakuje nam pary rąk ;) Gumy, uszczelki Dzejowe specyfiki. Zardzewiały hak pomalowany, metalowa listwa w bagażniku wypolerowana, naklejki, winiety pozdejmowane Illusion kładzie się nad wyraz dobrze, daje dużo czasu na dotarcie i ta jego śliskość, dziś fibra sama zjeżdżała z maski - odstał prawie 24 h w garażu po aplikacji a dziś pogoda była jaka była - szaro buro i ponuro. Po tym Turku wiem że na bramie zawiśnie tabliczka - SUVy + 100 % :D :D :D
    1 point
  24. Kurde to widzę, że nie ma się co zastanawiać, biorę ją. Dzięki za odpowiedz :)
    1 point
  25. Obcować z takim autem to zapewne czysta przyjemność :) Oby więcej takich klientów :D
    1 point
  26. Minetoo ma racje, chociaż przy powłoce, dobrej powłoce, defekty nie pojawiają sie tak szybko, a i powłokę można odświeżyć woskiem po kilku latach. I tak najważniejsza jest bieżąca pielęgnacja, powłoka robi wow po położeniu, później podczas eksploatacji wychodzi jaka ta powłoka i jak myjesz auto. Niestety defekty prędzej czy pózniej sie pojawią.
    1 point
  27. 1 point
  28. Witajcie. Pragnę przedstawić projekt Honda CRV który należy do tych bardziej czasochłonnych i absorbujących. Samochód padł ofiarą bramy wjazdowej i to stało się bodźcem do dalszych akcji. Lista zadań była długa, a kolejne dochodziły w trakcie prac, powodowane pewnymi odkryciami. -naprawa i lakierowanie błotnika PP oraz drzwi PP. (uszkodzenie w związku z bramą) -lakierowanie drzwi LP (fatalne lakierowanie w przeszłości) -lakierowanie zderzaka P (kamienie i owady) -lakierowanie klapy tylnej (korozja) -wymiana lusterka prawego (uszkodzona obudowa) -korekta i zabezpieczenie lakieru -oczyszczenie i zabezpieczenie felg -zabezpieczenie szyb -pełen detailing wnętrza Jak widać całkiem sporo. Zaczynajmy! Oględziny. Spójrzmy jak wyglądają uszkodzone elementy. Jak widać, brama mocno nadgryzła samochód. Korozja na klapie pod ramką, wynika z wady konstrukcyjnej listwy zdobiącej. Zostanie to naprawione przez założenie dodatkowej uszczelki. Lakierowanie. Wszystkie kołki zostały zastąpione nowymi, jedna listwa wymieniona, pozostałe poprawione w montażu. Lusterko wymienione. Oględziny wtórne. Samochód po opuszczeniu lakierni, był użytkowany przez miesiąc. Żadnego mycia. Poniżej stan zastany. Brudne, jak to czarne auto ;) Felgi i nadkola. Felgi zostały zdemontowane i oczyszczone. Usunięto stare taśmy oraz poddano je pełnej dekontaminacji. Koła posiadają kilka uszkodzeń, kwalifikujących je do renowacji, ale właściciel postanowił pozostawić je w takim stanie jeszcze do końca sezonu. Komora silnika. Komora silnika została oczyszczona. Szeroko pojęte mycie i dekontaminacja. Tutaj większy opis raczej jest zbędny ;) Na ewentualne pytania chętnie odpowiem. Oględziny wtórne. Teraz możemy obejrzeć dokładnie z czym mamy do czynienia. Czarna Honda, jak większość już wie, to zmora. Lakier rysuje się od każdego dotyku. Gwoli wyjaśnienia, lakiernik jak zawsze wykonał doskonałą pracę lakierniczą, jednak jak zwykle w temacie polerowania dał ciała. Przestałem już z tym walczyć, ważne że jest dobrze wylane ;) Korekta. Czas na najlepsze. Lakier typu "sticky" z najwyższą tendencją do przyjmowania rys. Korekta wykonana w pięciu etapach systemem Menzerna. Wet Sanding. W niektórych miejscach, konieczne było zastosowanie cięższego sprzętu. Mirka i Kovax dały radę jak zawsze :) PDR. W kilku miejscach konieczna była naprawa PDR. Interior. Wnętrze to ekstrakcja tkanin, oczyszczanie plastików, bonet podsufitki i czyszczenie sków. Część plastików została polakierowana ze względu na mocne porysowanie od butów. Lakierowanie elementów wnętrza. Progi i inne elementy zostały poddane naprawie. Tu podziękowania dla Szymona ;) Niestety, efektu musicie się dopatrywać na zdjęciach końcowych. Lakierowanie elementów konstrukcji foteli. Czasami najprostsze rozwiązania są najlepsze ;) Montaż plastików. Plastiki podczas montażu zostały zmodyfikowanie filcem tapicerskim, celem usunięcia niepożądanych dźwięków. Jest cicho :) Wykończenie wnętrza. Elementy plastikowe pokryte dressingiem, skóry zabezpieczone, tkaniny zaimpregnowane. Na koniec ozonowanie. LSP. Lakier został pokryty powłoką ceramiczną Williams oraz powłoką super hydrofobową z tej samej serii. Felgi jak wyżej a szyby zabezpieczono powłoką Echelon. Szyberdach ochroni Titanium Glass Guard od Show Car Shine. Opony to niezastąpiony Zymol Tire. Efekty. Złośliwość losu jest niebanalna. Brak czasu i kiepska pogoda, nie pozwoliły wykonać zbyt wiele zdjęć. Uparte osoby dostrzegą pewną różnicę ;) FINE
    1 point
  29. 1 point
  30. Krzysiek, w Naszych Projektach nie ma segregacji ani selekcji między lepszymi i gorszymi pracami, wypustami studio lub hobbystów, tutaj bawimy się detailingiem i dzielimy efektami :) :u Jeśli chodzi o samą pracę to cieszę się, że przyniosła Ci dużo doświadczenia - żadne czytanie nie da tyle wiedzy co praktyka. Efekt wydaje się być ciekawy, odjąłeś Focusowi sporo lat. Nie masz zdjęć zaprawek/listew z bliska? W czym miałeś największy kłopot?
    1 point
  31. eee Piotrze, można by się wreszcie spotkać... No chyba, że nie chcesz :P
    1 point
  32. obydwoje macie czego żałować, także rachunek sumienia i mocne postanowienie poprawy;)
    1 point
  33. 1 point
  34. Cześć! Skąd jesteś, czym jeździsz, jak się nazywasz? :)
    1 point
  35. =)) to nie pisz projekt tylko mycie auta Ja jak robię zwykły komplet na myjni to myje nadkola i felgi od środka a co dopiero przy korekcie.Ośmieszasz się pisząc"nasz nowy projekt" Weż sobie to pod uwagę i nie obrażaj się bo nie mam złych intencji. A jak mi klient zaznacza proszę nie myć felg od środka bo to czy tamto to go wypierda...lam z myjni bo weżmie i pokarze kolegom,że felgi nie umyte potem
    1 point
  36. No, i to jest radosna twórczość :) Świetna fotka!
    1 point
  37. To jest gotowy samochód?
    1 point
  38. JJ.nie zejda niczym te przebarwienia A jeśli chodzi o gesty to zupełnie inna sprawa Mnie zdarza sie pełne korekty robić w gratisie tak zwanym ale i tak mi sie to opłaca w ogólnym rozrachunku
    1 point
  39. To jak by dało radę to bym się pisał ;)
    1 point
  40. Tak jak kolega napisał, kosztuje 129,90. Produkt tańszy od konkurencji bo DLUX kosztuje 160 za tą samą pojemność. Test jeszcze się nie skończył i plan jest aby sprawdzić czy wytrzyma rok tak jak obiecuje producent. Zima da mu mocno w kość, bo samochód stoi cały czas pod chmurką a drogowcy w Warszawie nie żałują soli. :)
    1 point
  41. Nic nie zrobisz, tylko lakierowanie, jeżeli chcesz folie to trzeba by było papierkiem zrównać wszystkie ranty z odchodzącego klaru.
    1 point
  42. A specjalne plastikowe skrobaki do usuwania ciężarków nie pasują Wam?
    1 point
  43. Tu zajrzeć. Nowy wygląd, bardzo mi się podoba. I konto dalej mam....:) stara pasja nie rdzewieje jednak. Hasło z pamięci wpisałem. Pozdrawiam wszystkich kolegów w pasji!
    1 point
  44. K2 Spectrum i Tar Remover.
    1 point
  45. To nie jest to samo. TR ze zdjęcia Peppy jest "po liftingu" i jest znacznie lepszy do tego z fotki JJ. K2 na prawdę zrobiło milowy skok w jakości swoich kosmetyków.
    1 point
  46. Kilka lat temu dołączając do innego forum i wertując jego lekturę, pewnego czasu chciałem poznać jednego gościa który pisał ciekawe rzeczy. Niestety zniknął. Dołączyłem do tego forum gdzie ten sam gość pisał nadal ciekawe rzeczy lecz niestety znów mi nie pozwolił się poznać gdyż znów zniknął. Czy to moja trzecia szansa? Witaj serdecznie i nie uciekaj :)
    1 point
  47. Tak. Absolutnie wszystko zrobione Nokia N8. Aparatu nie posiadam. Zaczes jest już passe :lol: Tar Remover od SNB :-bd Cleaner ścierny na Finishu wypracowany do znudzenia długo....
    1 point
  48. Ja również z przyjemnością wspomogę to forum - uważam że inwestowanie w rozwój tego forum jest jak najbardziej na miejscu ponieważ faktycznie jesteście nieocenioną pomocą dla właścicieli samochodów którzy kochają pieścić swoje cacka.
    1 point
×
×
  • Create New...